Daca esti in cautarea unei prezentari generale cu privire la modul de utilizare al Facebook pentru a creste afacerea ta, urmatoarele lucruri fundamentale te vor ajuta sa obtii acest lucru. De asemenea, iti poti concentra activitatea ta pe Facebook pentru a indeplini obiectivele specifice.

  • Configuurarea paginii de Facebook

Creeaza baza afacerii tale pe Facebook.

Pagina ta de Facebook aduce urmatoarele beneficii afacerii tale:

– Vizibilitate: Atunci cand oamenii te cauta pe Facebook vor fi in masura sa te si gaseasca.

– Conectivitate: Poarta discutii cu clientii tai care iti pot da like paginii, iti pot citi postarile si le pot distribui catre prieteni, iar in cazul unei vizite dau check in.

– In timp util: Pagina ta te poate ajuta sa ajungi la grupuri mari de oameni in mod frecvent, cu mesaje adaptate la nevoile si interesele lor.

– Informatii detaliate: Sistemul analytics de pe pagina ta iti va oferi o mai buna intelegere a clientilor tai si a activitatilor tale de marketing.

Atunci cand iti configurezi pagina poti solicita si un link de genul „facebook.com/numeleafaceriitale,” lucru care iti permite sa fii gasit foarte usor. Pentru a maximiza impactul, include adresa asta pe cartea ta de vizita, pe site-ul tau si alte materiale de marketing.

Tine minte: Pagina ta este o extensie a afacerii tale. Reprezinta un mod simplu de a impartasi actualizari si mult mai multe lucruri cu persoanele care conteaza cel mai mult. De asemenea, este o cale prin care poti sa-ti abordezi clientii atat pe calculatoare cat si pe dispozitivele mobile.

 

  1. Identifica publicul tinta

Gandeste-te la persoanele pe care ai vrea sa le intalnesti, si prezinta-te.

Nu numai ca poti ajunge la mai multi oameni prin intermediul Facebook, dar poti ajunge si la anumite persoane care iti pot deveni clienti.

Pentru a te ajuta sa te conectezi, ia in considerare:

– Ce au clientii tai ideali in comun?

– Cati ani au si unde locuiesc acestia?

– Cum poate afacerea ta sa ii ajute?

– Exista un grup care ar fi mai interesat de mesaje specifice, produse sau servicii? O reducere sau o oferta speciala?

Pentru a-ti creste publicul tinta, incurajeaza clientii actuali si sustinatorii sa dea Like paginii tale de Facebook. Ei sunt oamenii care iti vor vedea postarile pe peretele lor. De asemenea, exploreaza optiunile de sub butonul „Build Audience”:

– Invita-ti prietenii: Fa-le oamenilor din viata ta cunoscuta pagina ta de Facebook astfel incat sa te sustina prin Like. Acest public initial te va ajuta sa-ti stabilesti credibilitatea si sa te faci cunoscut.

– Partajeaza pagina ta: si asigura-te sa dai chiar tu Like. Fii purtatorul de cuvant pentru afacerea ta.

– Invita contactele de afaceri pe pagina ta: Trimite un e-mail oamenilor din lista ta astfel incat sa stie despre noua ta pagina de Facebook.

Tine minte: nu este vorba despre numarul de Like-uri. E mai important sa te conectezi cu oamenii cu care interactionezi pe Facebook. Daca o faci, ei te vor ajuta sa te faci cunoscut.

 

  1. Creeaza continut convingator

Asigura-te ca dai viata afacerii tale si pe Facebook.

Pe masura ce postezi actualizari, fotografii si altele, gandeste-te la ce ar putea fi interesant si de inspiratie pentru clientii tai. Experimenteaza cu diferite tipuri de postari. Publicul apreciaza fotografiile sau prefera sa ditribui linkuri utile? Vei descoperi rapid verificand statisticile paginii tale de Facebook.

Fii autentic: Distribuie doar lucrurile care te incanta cu adevarat si care ii vor incanta si pe clientii tai.

Fii receptiv: Cand oamenii comenteaza la postarile tale, arata ca afacerea ta asculta si ca iti pasa. In cazul in care ai nevoie de mai mult timp pentru a raspunde la o intrebare, fa-le cunoscut faptul ca vei reveni cu un raspuns.

Fii constant: Cu cat postezi mai des, cu atat mai multe oportunitati vei avea pentru a te conecta cu oamenii si pentru a construi increderea. Stabilirea unui calendar pentru postarile tale poate ajuta, de asemenea, la maximizarea timpului echipei tale.

Fa doar ceea ce functioneaza: Vezi care sunt postarile cele mai de succes si aplica aceleasi elemente la altele noi. Transforma aceste postari de succes in promotii de succes. Cand observi ca o postare devine virala, promoveaz-o pentru a ajunge la si mai multi oameni. Cand oamenii dau Like, comenteaza si iti distribuie postarile, prietenii lor sunt de asemenea eligibili sa vada acele postari in News Feed.

Tine minte: Reteta ta de succes este sa creezi postari si anunturi care sunt interesante si valoroase pentru clientii tai – si fa in asa fel incat sa directionezi mesajele tale la persoanele potrivite.

 

  1. Masoara si ajusteaza

Afla ce functioneaza bine astfel incat sa maximizezi impactul fiecarui anunt si reclama.

Facebook are multe instrumente diferite pentru a te ajuta sa masori activitatile tale.

– Statisticile paginii te vor tine la curent cu activitatea paginii tale de Facebook.

– Foloseste aceste statistici pentru a intelege cine iti raspunde postarilor si mesajelor tale. Asigura-te ca statistica va cuprinde sexul, varsta si locatia oamenilor care interactioneaza cel mai mult cu afacerea ta, astfel incat sa poti continua sa ii tii interesati cu anunturi si postari promovate.

– Cand creezi anunturile, incearca sa folosesti diferite imagini si titluri pentru a vedea ce functioneaza mai bine. Facebook va optimiza automat campania ta, astfel incat mai mult din bugetul tau sa fie directionat catre anuntul care are cel mai mare succes.

– Intreaba oamenii cum au aflat despre tine – la sfarsitul unui apel telefonic, intr-un sondaj sau la un anumit punct de vanzare – si tine evidenta raspunsurilor lor. Acest lucru va suplimenta datele pe care instrumentele Facebook ti le ofera.

Tine minte: procesul de marketing pentru afacerea ta reprezinta ajutorul de care ai nevoie pentru a-ti atinge obiectivele.

Cum te poate ajuta Facebook sa ajungi la oamenii care conteaza pentru afacerea ta