Eficienta Google Ads – AdWords

 

“De ce sa folosesti AdWords” si “Functioneaza AdWords?” reprezinta cautari comune pe Google. Aceste cautari sugereaza ca sunt multi antreprenori si oameni de afaceri care au auzit despre Google AdWords, dar nu sunt siguri daca si cum ar functiona pentru afacerea lor.

Noi consideram ca AdWords – platforma de advertising de tip pay-per-click extraordinar de populara si de eficienta a celor de la Google – poate functiona pentru aproape orice tip de afacere. Folosind aceasta platforma este nevoie sa investesti intr-adevar timp si bani, dar pana in momentul de fata, mii de afaceri au constatat ca sunt resurse bine investite. Sunt bine investite din simplul motiv ca AdWords livreaza ROI (Return of Investment) masurabil.

Este bine de mentionat ca nu incurajam excluderea celorlalte activitati de marketing in favoarea folosirii exclusive e campaniilor pay-per-click. Ca intotdeauna, echilibrul este cel mai bun. Este de preferat sa existe o balanta echilibrata intre canalele de marketing: cautari organice prin SEO, email marketing, evenimente, social media si alte surse ce pot genera leaduri. Modul in care vei aloca resursele de bani depinde de ce canale se dovedesc eficiente in tipul afacerii tale.

Dar in cazul in care nu ai folosit niciodata Google AdWords si te intrebi daca este sau nu eficient, acest articol te va lamuri.

AdWords este masurabil – Comparativ cu traditionalele canale de marketing cum ar fi televiziunea sau revistele, marketingul online are avantajul ca poate fi masurat. AdWords pay-per-click este unul din cele mai precis masurabile canale de marketing online.

In cazul SEO (Search Engine Optimization) este destul de dificil sa faci masuratori precise pentru ca nu poti sti intotdeauna ce actiuni duc la cresterea sau descresterea in pozitii. In cazul social media, situatia este similara. Prin comparatie, AdWords este mult mai transparent, oferind informatii exacte, care te ajuta sa vezi fix ce functioneaza si ce nu. Poti determina rapid daca ROI este ajutat sau nu de campaniile tale.

AdWords este flexibil – Ofera o multime de optiuni prin care iti poti personalize campaniile si mesajele, astfel incat sa se muleze perfect nevoilor tale. Targetarea extraordinar de precise este inca un atu al campaniilor celor de la Google. Spre exemplu, poti sa alegi ca reclama ta sa fie afisata numai barbatilor de o anumita varsta, care cauta un anumit cuvant sau grup de cuvinte, poti filtra orasele in care sa fie afisat si multe alte detalii de acest gen.